Sunday, June 12, 2011

2nd Day @ Homestay Sg Hj Dorani.....

~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~
Assalamualaikum w.b.t.

Maafkan saya kerana tak dapat menunaikan janji untuk masukkan post ni beberapa hari yang lalu.... Perjalanan pulang ke kampung telah melewatkan entry ini... di tambah dengan beberapa urusan penting keluarga yang membuatkan entry ini lambat dimasukkan..... Maafkan saya....


Jom layan gambar2 menarik di sana untuk sesi hari ke dua di Homestay Kg Sg Hj Dorani ini....layanzzzz


Acara sukaneka.... berjalan sambil kepit buah kelapa

Acara yang sama untuk pelajar perempuan

Ini bukan jual yek... acara minum pagi selepas sukan....

Belajar buat trumpet dari daun kelapa

Ini trumpet saya... kuat bunyi nyer

bersungguh2 buat & test trumpet.... mesti bunyi kelako tu pasal gelak sakan...

Acara tumbuk padi.... pastu ada acara tampi padi tapi lupa nak snap gambo....


Lunch @ D'Rimba... Makan makanan hutan.... goreng ayam hutan, rendang rusa, puyuh masak kicap, ulam2an & air sirap limau... kali ni tak dak kari landak sbb perhilitan dah tak kasi bunuh landak yang kian pupus....

Tekun anak2 ni buat layang2

Layang2 terbang melayang.... terbang melayang di tengah bendang.....besttttttttttt

Peserta cilik bersama layang2 masing2
Ini gogoh keli ke tanam padi ni.... hehehe
Acara Gogoh Keli....  Keli yang kedua berjaya ditangkap oleh Tariq
Nasi Ambeng.....
Mengeratkan silaturrahim....

kuda kepang

persembahan kuda kepang

erkkkkkkk... drama apa ntah.... takuttttt

Hadiah sukaneka disampaikan pada pagi hari ke-3

gambar kenangan bersama keluarga angkat pagi hari ke-3 sebelum berangkat balik

2 comments:

faieza aaroonf said...

salam...
teruja tengok tang tanam padi tu...maklum la dah puluhan tahun tak jumpa sawah bendang,,,,

Faradilla Rashid said...

Salam Faieza....

Rindu bendang kan..... Tanam padi tu acara selepas menangkap ikan keli atau org situ panggil gogoh keli.... memang best dan meriah sgt....