Monday, October 17, 2011

Sambutan Bulan Bahasa Kebangsaan 2011 (Sektor Pendidikan)

~Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang~
Assalamualaikum w.b.t

Rindu rasanya mencoretkan kata di laman ini.... sepanjang minggu berusaha menghafal puisi sempena sambutan Bulan Bahasa Kebangsaan 2011 Sektor Pendidikan yang telah diadakan pada 14 Oktober 2011 bertempat di Blok E9, Parcel E (Bahagian Pengurusan Kurikulum)....


Sebelah pagi tarikh yang sama telah berlangsung pertandingan berbalas pantun dan melagukan puisi.... saya tidak menyertainya kerana suara saya tak menarik untuk berlagu rasanya.... Acara ini dimenangi oleh rakan sepejabat saya, Puan Noran Najmi binti Rosmi dan Encik Mohd Fauzi Mohd Saif (gitar) yang melagukan puisi "Nyanyian Pembebasan Perahu" karya Badaruddin MZ....


Dan di sebelah petang, saya dan ahli kumpulan saya (Encik Eddey @ Mohd Eddey Ahmad Esa, Encik Ahmad Kamal Abdul Hadi dan Puan Hariani Abu Hassan Shaari) telah memilih puisi bertajuk "Kita Telah Tinggalkan Jauh Di Dalam Sejarah" karya Abdul Aziz HM untuk dideklamasikan dalam pertandingan Bacaan Puisi Berkumpulan dengan iringan petikan gitar oleh Encik Mohd Fauzi Mohd Saif.... Alhamdulillah kumpulan kami telah berjaya mendapat tempat Pertama dalam pertandingan tersebut....


Acara penyampaian hadiah berlangsung di Auditorium Parcel E pada hari ini 17 Oktober 2011... Sayangnya semua ahli kumpulan tak dapat menyertai kerana terlibat dengan taklimat dan rehearsal di Dewan Bahasa dan Pustaka pada jam 12 tengahari ini untuk bertanding pada esok hari (18 Oktober 2011)....


Saya mohon kepada rakan pembaca agar dapat mendoakan kejayaan saya dan ahli kumpulan saya..... Semoga kejayaan kami ini dapat menarik minat rakan-rakan lain untuk menyertai pertandingan ini di tahun akan datang dan menarik minat lebih ramai warga Malaysia mendalami dan menghayati puisi2 indah nukilan karyawan Malaysia.....


Ya Allah... permudahkan lah segala urusan kami.... setiap kejayaan kami hanyalah kerana bantuan dariMu Ya Allah....


No comments: