Thursday, June 3, 2010

Maafkan Aku...

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

Alhamdulillah.... dengan izin Allah sehari lagi bernafas di buminya....

Pagi-pagi lagi dah terbaca kekejaman Israel.... marah pun ada,benci pun ada.... kesian pada mangsa2 kekejamannya tu....darah melimpah merata2 terpampang di dada akhbar....

Menjadikan keinsafan itu hadir di hati.... Alangkah bertuah nya kita di bumi Malaysia yang aman ini.... Semoga kekal aman di sini...dan mudah-mudahan bumi palestin juga akan aman nanti....InsyaAllah.

Terbaca satu artikel tentang kuasa.... Israel jadi begitu juga mungkin kerana kekuatan kekuasaannya.... menjadikan mereka kejam dan hilang kemanusiaannya....

Ianya menyedarkan aku....

Andai aku pernah bersifat kejam/bersalah terhadap sesiapa....ku memohon keampunanmu wahai sahabat.... wahai sekalian manusia yang mengenali ku....walau tanpa punya jawatan besar dan kekuasaan yang diamanahkan kepada ku ini mungkin aku telah meninggikan suara kepada mereka2 yang memberikan aku tugasan dan juga kepada mereka yang bekerja bersamaku...

Aku mohon keampunan mu Ya Allah andainya aku telah melakukan apa jua kesalahan dan kesilapan dalam menunaikan rencana kehidupanku.... Aku mohon agar dosa2ku itu diampunkan olehmu Ya Allah....

Aku mohon padamu Ya Allah.... ampunkan lah aku, bersihkan lah jiwaku... sucikanlah hatiku dan muliakan lah tingkah laku ku.... agar dapat aku kekal menyusuri lorong2 indahmu hingga ke akhir nanti...amin.

No comments: