Wednesday, July 7, 2010

Kerja Membersih...

Assalamualaikum....

Alhamdulillah syukur...
Masih bernafas di bumi Allah ini... TErima kasih Allah...

Pepagi lagi tak tau kenapa agak bersemangat sikit hari ni.... Sampai je ofis dah buka komputer dan get ready semua.... seperti biasa mejaku memang sudah bersih sebelum pulang semalam. So, hari ni dimulakan dgn check email dulu...takut ada yang penting2 utk agenda hari ini... ternyata tiada...bagus boleh buat urusan lain....

Kemudian bergerak ke pantry utk masakkan air....
Tiba je kat pantry... serabutnyer lah pantry ni..... sian ko pantry kan... takpe...biarlah hari ni aku berbakti kat ko.... nak cantik kena sabo sikit....hehehe....
jadi secara automatiknya hari ni aku merupakan cleaner kat pantry ni.... segala habuk, debu dan yang sewaktu dengannya cuba dibersihkan sebaik mungkin....

Kemudiannya muncul akak cleaner... dapat ler lantai pantry ni di mop...asalnya nak mop sendiri tapi dia lak malu kot...dan terus mopkan lantai tu.... terima kasih akak bantu saya bersihkan pantry.

Bila pantry ni dah bersinar sikit baru ler rasa sedap air yg dibancuh dan diminum.... terasa kepuasan dalam setiap titisan yang diteguk... Alhamdulillah.

Kebersihan dititik beratkan dalam Islam... dan dengan kebersihan ini jugalah mampu meningkatkan kesihatan.... dan senyuman kepuasan apabila kebersihan itu menjadi satu realiti di pantry ku ini.... Bahagiaaaaaa

Semoga aku diberikan kesihatan yang baik oleh Allah dalam melaksanakan segala tugasan di pejabat ini dengan seikhlas mungkin.... Aku mohon keampunan mu Ya Allah atas segala kekurangan diriku... Semoga aku beroleh sedikit ilmuMu Ya Allah dalam melengkapi kehidupanku setiap hari yang aku lalui... amin.

No comments: