Thursday, July 8, 2010

Jangan Bersedih Lagi...

Assalamualaikum....

Syukur Alhamdulillah di atas kesihatan yang dikurniakan olehNya pada hari ini.

Hari ini suasana di pejabat agak sibuk kerana Mesyuarat Lembaga Pengarah... Tugas2 saya telah selesai sebelum Mesyuarat bermula... jadi ada peluang menaip sikit2 di blog ni....

Last week, saya mengalami kesedihan kerana berlaku sedikit masalah keluarga... sedih sangat rasanya... pantang tercuit terus je menitis airmata.... sampaikan bos pun tak berani nak meninggikan suara (bagus jugak tu hehehe)... malamnya pula sukar untuk tidur kerana memikirkan masalah tersebut...sampaikan bengkak mata menahan ngantuk ketika di pejabat...

Lalu masa terluang ketika bos ke mesyuarat saya penuhi dengan membaca buku "La Tahzan : Jangan Bersedih".... Sebuah buku yang bagus untuk dibaca... "Barangsiapa menginginkan ketenangan, keteduhan, dan kesenangan, maka dia harus berzikir kepada Allah". Saya cuba untuk tabahkan hati.... bersama zikir dan doa yang mampu menyejukkan hati.... Lama kelamaan suasana sedih kembali seperti biasa.... saya dah mampu tersenyum dan ketawa... Berkat zikir dan doa kepada Allah membolehkan apa saja berlaku... Alhamdulillah syukur....

Hari ini, senyuman telah menghiasi bibir ini...Syukur dengan rahmatMu Ya Allah.... semoga senyuman, kebahagiaan dan keceriaanku ini mampu menyinari dan membahagiakan kehidupan makhlukMu yang lain disekelilingku juga.... Akan tetapi, saya diingatkan supaya jangan terlalu bergembira bimbang nanti tidak mampu menanggung sedikit duka.... Terima kasih sahabat atas segala nasihat dan sokongan anda semua....

Satu ilmu baru: setiap suka pasti terselit secebis duka, setiap yang buruk pasti ada sedikit baiknya.... Semoga setiap dari kita sentiasa bersedia dengan apa saja dugaan dan cabaran hidup seharian. Dan semoga setiap hari kita semua diiringi kebahagiaan, kesejahteraan, dan keberkatan dari Allah... Amin.

No comments: