Monday, July 12, 2010

Hari Bekerja Tanpa BOS....menarikkkkk

Assalamualaikum....
Syukur Alhamdulillah...diberikan Allah kesihatan utk bertugas dengan baik pada hari ni...

Hari ni bekerja tanpa Bos di pejabat....menarik sangat... tapi ada gak gangguan apabila bos kol handphone bertanyakan itu dan ini.... Saja ler tu ingat orang ponteng keje sbb tengok world cup ler konon... sportcheck...hehehehe

Bila bos takde ni ramai lak tingin nak jadi bos saya.... ramai org asyik telefon dan cari... glamor lak hari ni...rasa cam artis ler pulak...hehehehe

Alhamdulillah syukur.... sekurang-kurangnya aku punya pekerjaan anugerah Allah ini untuk mengisi kekosongan ruang dan waktu yang ada..... Aku masih ingat lagi kata seorang ustaz dalam ceramahnya..... "saat paling bahaya bagi akal adalah pemiliknya mengganggur dan tidak berbuat apa-apa". Maknanya aku beruntung ruang waktu penuh berisi dengan tugasan-tugasan kerja.... secara tak langsung menjauhkan aku dari lalai dan leka juga perbuatan yang sia-sia..... Alhamdulillah....Terima Kasih Allah....

Kata seorang ustazah..."berdukacitalah anda kiranya anda punya banyak waktu terluang yang tidak diisi dengan perkara yang bermanfaat kerana ia akan menjerat anda dalam kekosongan yang membinasakan"... "bunuhlah waktu terluang dengan pisau kesibukan supaya anda akan beroleh kebahagiaan kurniaan Allah".....

Bila teringatkan segala ajaran-ajaran ini...aku rasa bahagia beroleh banyak tugasan walau kadang kala ianya agak memenatkan tapi aku puas bila mana segala tugasan yang diamanahkan dapat diselesaikan..... baru lah aku faham nikmat ikhlas dan bekerja sebagai ibadah kerana Allah.....

Terima kasih cikgu-cikgu yang banyak mengajarku erti kehidupan.... terima kasih Allah atas segala kesedaran ini..... Terima kasih semua atas segala sokongan anda selama ini..... semoga di lorong nan indah ini kita mampu mengecapi kebahagiaan dan keredhaan Allah....amin.

No comments: