Friday, July 16, 2010

Hatiku Keciwa....huhuhu

Assalamualaikum....
Syukur Alhamdulillah.... dipermudahkan segala urusan pada hari ini.....

Dalam kegembiraan menyelesaikan tugasan ada sedikit kecewa.... status facebook ku menjadi kontroversi di kalangan sahabat yang tidak begitu mengenaliku.... ada yang menghantarkan sms menyatakan tidak perlu menunjukkan diri terlalu baik padahal sebenarnya adalah sebaliknya..... amat mengecewakan....Rupa-rupanya tidak mudah menyatakan rasa hati.... ada orang yang suka dan ada juga orang yang tidak suka dan tersalah anggap....

Walaupun ramai kawan UiTM dan saudara mara memberi komen yang pelbagai.... yang mampu memberi pengajaran dan pelajaran baru untuk meniti titian di sepanjang perjalanan hidup.... namun kekecewaan itu tetap terasa.....huhuhu


Statusku yang berbunyi "Terkesan dengan ayat Juara Tinju, Malik Abdul Salam @ Mike Tyson: Ramai yang mengakui diri sebagai umat ISLAM & mempercayai ALLAH tetapi tidak melakukan apa yg ALLAH suruh terutama SOLAT.... tidakkah itu hipokrit namanya..."

Aku pernah membaca satu buku tentang solat.... dalam buku tersebut ada menyatakan bahawa perkara yang paling sukar dilaksanakan oleh umat Islam ialah solat.... sedangkan solat itu tiang agama....

Tiada niat di hati untuk mengata atau melemparkan ucapan yang tidak baik kepada sesiapa juga.... ianya lebih kepada ucapan untuk diri sendiri sahaja....Salahkah aku...??? Mengingati diri sendiri agar tiada lagi lalai dan leka menunaikan ibadah yang satu ini..... Namun apabila ianya disalahertikan tentu lah kecewa tetap berbekas dihati.....

Aku bukanlah seorang ustazah.... aku juga byk melakukan kesalahan.... aku cuba memperbaiki diri sebaik mungkin.... cuba untuk mengingati diri sendiri akan kelebihan yang ada pada makhluk Allah yang lain agar aku boleh mencabar diri sendiri menjadi hamba Allah yang terbaik disisiNya.....

Namun aku redha.... tidak semua nilaian baik kita diterima semua orang...kerana tidak semua orang adalah sama.... jenis darah pun berbeza-beza....

Aku mohon dariMu Ya Allah.... Ampunilah segala dosa-dosaku dalam perjalanan ini... Semoga lorong-lorong indah ini mampu membawaku ke FirdausiMu....amin.

No comments: